Veelgestelde vragen

Beste bloemenliefhebber,

Bij Lila Flowers streven we ernaar om jouw bloemenervaring zo gemakkelijk en plezierig mogelijk te maken. Om je te helpen bij eventuele vragen die je hebt, hebben we een lijst samengesteld met onze meest gestelde vragen en antwoorden.

Heb je je ooit afgevraagd hoe je het beste voor je zijden bloemen kunt zorgen? Of misschien wil je weten welke zijden bloemen het beste passen bij een bepaalde gelegenheid? We hebben al deze vragen en meer beantwoord in onze FAQ's.

Neem gerust een kijkje en ontdek hoe eenvoudig het is om jouw bloemige vragen te beantwoorden. En als je nog steeds niet het antwoord vindt dat je zoekt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via info@lilaflowers.nl. We helpen je graag verder!

Met bloemrijke groeten,

Jacolien

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Wat leuk dat je iets wilt bestellen! dat kan heel eenvoudig via onze webshop. We helpen je hier stap voor stap bij.

Stap 1: Selecteer jouw favoriete item.

Stap 2: Klik per item op 'in winkelmandje'

Stap 3: In jouw winkelmandje vind je vervolgens een overzicht van de items die je hebt geselecteerd.

Stap 4: Klopt dit overzicht? Klik dan op 'plaats bestelling' en vul jouw contact- en bezorggegevens in.

Stap 5: Kies een betaalmethode en maak een keuze voor het factuuradres.

Stap 6: Vervolgens klik je op 'bestelling nakijken' en controleer je de gegevens.

Stap 7: Klopt dit? Klik dan op 'nu betalen' en volg de stappen om de betaling af te ronden.

Stap 8: Als de betaling succesvol afgerond is kom je terug op onze website en verschijnt de tekst 'dankjewel voor je bestelling!' Jouw bestelling is geplaatst! We gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag om jouw bestelling in te pakken en naar je te verzenden.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Is mijn bestelling dan wel geplaatst?

Het kan even duren voordat de bevestiging in je mailbox verschijnt. Het komt ook weleens voor dat deze in je spambox terecht komt. Heb je na 3 uur nog niets ontvangen in je inbox of spambox? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Dan kijken we graag met je mee of je bestelling goed doorgekomen is.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Een bestelling wijzigen of annuleren is niet altijd mogelijk. We doen enorm ons best om jouw bestelling zo snel mogelijk in te pakken en verzenden naar je. Hierdoor kan het voorkomen dat jouw bestelling als is ingepakt wanneer we jouw verzoek behandelen. Dan is wijzigen of annuleren helaas niet meer mogelijk. Je mag ons natuurlijk altijd even mailen. We kunnen niets beloven maar kijken graag wat we voor je kunnen betekenen.

Kan ik nog een item toevoegen aan mijn bestelling?

Achteraf een item toevoegen aan een bestelling is helaas niet mogelijk. Hiervoor kun je het beste een nieuwe bestelling plaatsen. We doen enorm ons best om jouw bestelling zo snel mogelijk in te pakken, hierdoor kan het voorkomen dat jouw eerste bestelling al is ingepakt wanneer je een tweede bestelling plaatst. Samenvoegen is helaas daardoor niet meer mogelijk.

Betalen

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?

Je kunt bij ons betalen via iDEAL of Creditcard.

Ik heb een Cadeaubon van Lila Flowers gekregen. Hoe kan ik deze verzilveren?

Wat leuk dat je een Cadeaubon hebt gekregen om bij ons te shoppen! Wanneer je al jouw favoriete items in je winkelmandje hebt geplaatst, kun je door naar afrekenen. Je vindt jouw unieke code in de bevestigingsmail van jouw Cadeaubon. Deze code kun je gebruiken om je Cadeaubon te verzilveren.

Verzending

Ik heb een bestelling geplaatst. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

We pakken je bestelling met veel zorg in. We houden een verzendtermijn van 1-3 werkdagen aan en doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk te versturen. Hoe eerder je plezier kan hebben van jouw nieuwe items, hoe beter!

Wat zijn de verzendkosten?

Al onze bestellingen worden verzonden met DHL. Bestellingen van € 99,- worden in Nederland gratis bezorgd. Voor bestellingen met een lager orderbedrag zijn de verzendkosten zoals DHL deze berekend (á € 5,95).

Wat is de status van mijn bestelling?

Je kunt de status van jouw pakketje gemakkelijk bekijken via track- en trace. De code ontvang je via de mail. Zodra jouw pakket ons magazijn verlaat en wordt overgedragen aan DHL wordt de status bijgewerkt en kun je jouw bestelling volgen. Het kan voorkomen dat het even duurt voordat je track- en trace wordt bijgewerkt.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Wat enorm vervelend dat je jouw bestelling niet ontvangen hebt! We kijken graag met je mee hoe we dit kunnen oplossen. We willen je vragen contact op te nemen met onze klantenservice door een mailtje te sturen naar info@lilaflowers.nl. Vermeld in deze mail het ordernummer van jouw bestelling (terug te vinden in de bevestigingsmail van jouw bestelling, starten met een #) en de track- en trace code.

Wanneer wij ook niet kunnen achterhalen waar jouw bestelling nu is, kunnen we een onderzoek starten bij DHL. Wij verwachten terugkoppeling van DHL binnen 1-5 werkdagen. Zodra deze terugkoppeling bij ons binnen is, nemen we direct contact met je op en zullen we zorgen voor een passende oplossing.

Ik mis een item of heb een verkeerd item ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Wat enorm vervelend dat jouw bestelling niet helemaal klopt. Onze excuses hiervoor!

We kijken graag met je mee hoe we dit kunnen oplossen. We willen je vragen contact op te nemen met onze klantenservice door een mailtje te sturen naar info@lilaflowers.nl. Vermeld in deze mail het ordernummer van jouw bestelling (terug te vinden in de bevestigingsmail van jouw bestelling, startend met een #). Graag ontvangen we ook een foto van het verkeerd ontvangen item en de naam van het ontbrekende item. Dan kijken we met je mee voor een passende oplossing en doen we ons best het ontbrekende item zo snel mogelijk na te sturen.

Retourneren

Kan ik een bestelling retourneren?

Mocht je niet tevreden zijn met je bestelling, dan horen we dat natuurlijk graag via info@lilaflowers.nl. We kijken dan graag met jou naar een best passende oplossing. Vermeld in die mail je naam en ordernummer (deze start met een #). En laat ons weten of je het item wilt omruilen of retourneren en met welke reden. We helpen je graag verder.

Zijden bloemen

Zijn zijden bloemen duurzaam?

Jazeker! in vergelijking met verse bloemen zijn zijden bloemen duurzamer. Zijden bloemen zijn milieuvriendelijker omdat ze geen water nodig hebben en lang meegaan. Meer plezier voor jou, maar ook voor de natuur.

Zijn zijden bloemen allergievrij?

Absoluut! Mocht je allergieën voor bijvoorbeeld pollen hebben, dan zijn zijden bloemen extra interessant. Deze zijden bloemen veroorzaken geen allergieën en zijn daarom geschikt voor mensen die allergieën hebben voor echte bloemen.

Hoe echt zien zijden bloemen eruit?

Wij vinden kwaliteit erg belangrijk en letten er daarbij op dat de zijden bloemen zo echt mogelijk lijken, bijna niet van echt te onderscheiden. Wij selecteren onze bloemen op zo natuurlijk mogelijk, zowel qua kleur, vormgeving als kwaliteit.

Kunnen zijden bloemen buiten gebruikt worden?

Onze zijden bloemen blijven het mooist als ze niet permanent in het volle zonlicht staan. Buiten in weer en wind wordt nou eenmaal geen enkele bloem er mooier op. Ze kunnen er wel tegen hoor, maar wij adviseren ze binnen een mooie plaats te geven.

Wat is het verschil tussen zijden bloemen en kunstbloemen?

Zijden bloemen worden van een ander materiaal gemaakt dan kunstbloemen. Onze bloemisten zijn heel selectief in het kiezen van de zijden materialen en letten daarbij op hoogwaardige kwaliteit en kleurechtheid en een fijne afwerking.

Ook wij houden van zo echt mogelijk uitziende bloemen!

Hoe blijven zijden bloemen het mooist?

Zijden bloemen blijven het meest mooi en fris als je ze af en toe afstoft met een zachte borstel of een licht vochtig doekje. Let op, dit hoeft echt niet vaak.